Spotify, Facebook, ticketsales, Youtube, emailings: als artiest heb je beschikking over meer fandata dan je denkt. De bedoeling is dat je met die data ook nog wat doet. Zoals je promotie effectiever maken, je tour beter plannen, je boekingen succesvoller maken. En dan liefst op een vrij makkelijke manier, dus zonder dat je er volleerd data-analyst voor hoeft te zijn.
Eerder was er een Music Pitch editie over dit onderwerp, maar veel muzikanten, musici, managers en andere professionals willen toch graag meer weten. Vandaar deze editie van M-Bizz over het onderwerp dat de hele muziekbusiness bezig houdt. En dan op een praktische manier. Welke fandata zijn interessant, welke minder? Wat kan je ermee doen zodat ze leiden tot vollere zalen, meer streaming en meer boekingen? Hoe zet je een data-strategie op? Voor alle genres interessant.
Voor: muzikanten, musici, artiestenmanagers die al over enige data beschikken, bv uit social media, streaming of websitebezoek.
Met:
- Workshop door Carlo Kiksen, Smooth and Good. Muziekpromoter en specialist in het inzetten van muziekdata voor meerdere artiesten zoals Wende en Luwten.
- Extra ideeën door Ben Spanjaard, Fanalists. Specialiseert zich in datagebruik in entertainment, sport en media. Over het opbouwen van een echte band met je fans op basis van data.
Vanaf 2018 M-Bizz nieuwe stijl: informatie door meer experts en meer contacten leggen. We beginnen met een workshop, verzorgd door een expert. Vooraf worden jouw vragen geĂ¯nventariseerd. Tijdens de workshop in het Lloyd Hotel kunnen we daar dan gerichter op in gaan. Na de pauze voegen zich 2 andere professionals uit de muziekbusiness bij de groep en belichten het onderwerp van de middag vanuit hun kant. En daarna: borrel aan de bar. Napraten, contacten leggen en nog meer tips en inspiratie krijgen voor jouw muziek. Max aantal deelnemers: 20.
- Maandag 7 mei 2018
- Tijden: 13:30 tot 18:00, daarna drankje aan de bar
- Locatie: Lloyd Hotel Amsterdam
- Kosten: €30,00 ex BTW, Ntb leden, Gigstarter PRO: €25,00 ex BTW (Bij aanmelden zie je de kosten incl BTW)
De M-Bizz events gaan over verschillende onderwerpen die te maken hebben met geld verdienen en marketing in de muziek anno nu. We beginnen met een workshop, verzorgd door een expert. Vooraf worden jouw vragen geĂ¯nventariseerd. Tijdens de workshop in het Lloyd Hotel kunnen we daar dan gerichter op in gaan. Na de pauze voegen zich 2 andere professionals uit de muziekbusiness bij de groep en belichten het onderwerp van de middag vanuit hun kant. En daarna: borrel aan de bar. Napraten, contacten leggen en natuurlijk nog meer tips en inspiratie krijgen voor jouw muziek. Max aantal deelnemers: 25
Organisatie: Music Motion, ism Ntb, Tentoo Payroll, Cultuur-Ondernemen, NORMA en Lloyd Hotel.