13 juni 2022 @ 20:00 – 22:00
Talkshow / netwerkevent over de toekomst van de muziekbusiness. Met de laatste inzichten over livestream, NFT’s, muziekpromotie, legal Ă©n de muziekconsument.
De wereld staat op zijn kop, ook nu corona achter de rug lijkt te zijn. Oorlog in OekraĂ¯ne, inflatie, bedreigingen, maar ook kansen als nieuwe technologieĂ«n en betaalmiddelen. De muziekbusiness zit in een spagaat van oude en moderne verdienmodellen en mogelijkheden. Ondertussen blijft de consument muziek digitaal en fysiek massaal consumeren.
In deze snel veranderende tijd is er haast geen tijd om stil te staan en je af te vragen: hoe ziet de toekomst eruit? Tijdens de Music Pitch talkshow Een Nieuwe Muziekwereld gaan we richting geven aan die vraag.
In een ontspannen talkshowachtige sfeer gaan moderators en entertainmentindustrie veteranen Ewout van der Linden en Jeroen van Trierum in gesprek met innovatieve muziekondernemers, muziekprofessionals en diegene waar het allemaal om draait: de consument.
Onderwerpen die aan bod komen zijn:
- Hoe ga je viral in de digitale wereld van vandaag en morgen?
- Live streaming en social media als de basis.
- Help ik heb een advocaat nodig!
- Wat wil de muziekconsument van morgen?
- NFT Voor Dummies.
De deelnemende experts:
Stella Elhorst. (Iwonchuu)
Mega-muziekconsument met een zeer speciale community. Over muziekconsumptie van morgen. Meer erover maandagavond!
Luciano Winter (oprichter van Rotterdam Airlines en Stormi Capital) over het inzetten van NFT’s voor muziek.
Muziekondernemer én kickbokser Luciano Winter startte in 2009 het succesvolle label Rotterdam Airlines. Bekend van artiesten als Sevn Alias, Jairzinho, Kevin, Young Ellens, Jack en Chip Charlez. Eerder dit jaar lanceerde hij het full-service kantoor Stormi Capital. Een nieuw muziekbedrijf dat helpt om de carrière van een artiest of een label zo succesvol en duurzaam te laten verlopen. Daarnaast speelt het in op technologieën als bijvoorbeeld NFT maar ook muziekexploitatie, label artist services en promotie.
Margriet Koedooder (entertainment advocaat De Vos & Partners) over legal consequenties van nieuwe muziekexploitatie.
Margriet is vooral werkzaam op het gebied van muziek, media en entertainment. Ze werkt voor grote namen uit binnen en buitenland, of het nu artiesten, mediabedrijven, majors, managers, producenten of makers zijn, Margriet is van alle markten thuis. Ze schrijft, geeft les, is spreker en volgt de ontwikkelingen in het muziekrecht op de voet. Ook NFT’s kunnen op haar warme én kritische belangstelling rekenen. Margriet legt uit waar de kansen, maar ook de haken en ogen zitten.
Arwind Gajadien (eigenaar Livecrowd) over livestream activiteiten in de nabije toekomst. Hoe zet je dat op voor je artiesten? En… hoe verbind je dat met social media strategie?
De man achter informatie- en serviceplatform Livecrowd, dat met de grootste techbedrijven ter wereld werkt en aansprekende campagnes realiseert. Livecrowd brengt de belevingswereld van de concertbezoeker samen op Ă©Ă©n platform. Arwind vertelt over livestream van de nabije toekomst en hoe het de ervaring van concerten zal veranderen.
Anna Maria Kooistra (van Entertainment PR-bureau Media Tornado) over viral gaan in 2022 en daarna.
Sinds 2009 werkt Anna Maria Kooistra bij PR bureau Media Tornado in 2009. Met een specialisatie in de entertainmentbranche, hebben ze projecten verzorgd voor spraakmakende klanten als DJ Afrojack, The Pokémon Company, NBC Universal, EPOS, Cartoon Network en streamingsdienst hayu. Anna Maria vertelt hoe je als artiest of muziekbedrijf in de nieuwe muziekbusiness je fans kan binden.
Daarnaast zijn er in het publiek verschillende professionals beschikbaar voor persoonlijk commentaar. Na afloop is er natuurlijk een gezellige en interessante netwerkborrel.
Bezoekers krijgen ook
Datum en tijd: maandagavond 13 juni, van 20:00 tot ong 22:00.
Locatie: IJ-zaal van Tolhuistuin Amsterdam (Paradiso Noord).
Kosten:
– €34,90 euro incl BTW. Incl. toegang tot de videoregistratie, een overzicht met aanwezigen (met toestemming), een geschreven overzicht van het event en gratis toegang tot een toekomstig online event van Music Motion.
– €14,90 incl BTW. Alleen videoregistratie.
Music Pitch – De Nieuwe Muziekwereld is mede mogelijk gemaakt door Tolhuistuin en mediapartner Entertainment Business/EB Live.
Music Pitch wordt georganiseerd door Music Motion en heeft als vaste partners: Tolhuistuin, Ntb Kunstenbond en Gigstarter. Mediapartner: Entertainment Business.