8 februari 2021 @ 16:00 – 17:30
K-Pop is stevig doorgebroken, ook buiten Korea. Maar de business achter K-Pop verschilt van de westerse muziek business. Kunnen we er wat van leren? Gaan we in Europa het businessmodel van K-Pop kopiëren?
We spreken enkele Nederlanders muziekprofessionals met ervaring in K-Pop. En we horen over de belangrijkste bedrijven in de K-Pop, hun strategieën, hoe promotie werkt binnen de K-Pop, hoe ze gigs aanpakken en hoe er geld verdiend wordt. En misschien ook nog goed voor je netwerk!
Presentatie door Jeroen van Trierum (entertainment journalist) en Ewout van der Linden (Music Motion, Codarts, SAE).
Met onder andere:
Ricardo Burgrust. aka Phatt. Songwriter, producer en zanger. Deed coaching voor X-Factor en maakte veel songs voor Aziatische acts. Vertelt over songwriting voor K-Pop.
Gideon Karting, MOJO Concerts. Boekte enige tijd geleden al K-Pop acts in Nederland en werkte samen met de Koreaanse managementkantoren.
Ronnie Icon en Jan Baars. Beiden werkzaam als schrijvers/ producers van K-pop songs. Werkten samen aan releases voor bijvoorbeeld TWICE, NCT127 en individueel voor onder andere VICTON en Kang Daniel respectievelijk. Over schrijven voor K-Pop en de verschillen / overeenkomsten tussen de Koreaanse, Chinese, Japanse music business.
Ruby Agniel. K-Pop vocal and performance coach. En kenner van de K-Pop business. Zij is bezig met het opstarten van een K-pop muziekschool in Nederland.
- Maandagmiddag 8 februari 2021, van 16:00 uur tot ong. 17:30 uur.
- Online, via zoom. Je ontvangt tzt een link voor deelname.
- Voor: mensen met enige ervaring in de muziekbusiness.
- Deelname gratis! Maar de organisatie en voorbereiding hiervan kost toch behoorlijk wat tijd. Dus een donatie wordt op prijs gesteld.